Szendrei Judit – Erasmus továbbképzés Sardinián – English language development for teachers and staff

Szerző: | 2023. nov. 7 | Erasmus

2023. június 30-án indultunk az olaszországi Algheroba (Szardínia) negyedmagunkkal angol nyelvi kurzusra, amelyet szlovák kollégáink szerveztek. Noha a képzés csupán július 3-án, hétfőn kezdődött, a repülőgép-menetrend miatt kénytelenek voltunk néhány nappal korábban indulni. Megérkezésünk után ellátogattunk a képzésnek helyt adó hotelbe (Hotel Floria), ahová kollegáinkat kísértük el. Mi magunk délután foglaltuk el a szállásunkat, egyik kolléganőmmel egy magánlakást béreltünk ki erre a néhány napra. A házigazda egy idős, bájos és kedves olasz házaspár volt: Lucia és Stefano. Velük nem nagyon tudtuk gyakorolni az angol nyelvet, mert kizárólag olaszul beszéltek, mégis remekül tudtunk kommunikálni. A képzést megelőző két napban felfedeztük Algherot, és kicsit az olasz életérzést is: reggel kiültünk egy napsütötte kávézóba és a helyiekkel együtt fogyasztottuk el a reggelinket.
Az első képzési napon a megismerkedtünk a képzésen részt vevő kollégákkal és a tanárainkkal. Hamar kiderült, hogy a minimumként meghirdetett B1-es nyelvi szintet nem mindenki éri el, így az oktatók két csoportra osztottak bennünket, és ennek megfelelően differenciálták a feladatokat. A képzést vezető tanárnő, Éva kedves, jó humorú és segítőkész volt, nagyon megkedveltük. A délelőtti órákban általában kreatív nyelvtanulási modulok voltak, ahol a nyelvhasználat készségfejlesztésére helyezték a hangsúlyt: listening, reading, dialogues, speaking, presentation skills voltak a modul középpontjában. Ebéd környékén kávét és bőséges falatoznivalókat kaptunk minden nap, szendvicseket, süteményeket, gyümölcsöt. Délutánonként gyakorlati beszédcentrikus foglalkozások voltak. Éva gondoskodott arról, hogy ebben az öt napban változatos, érdekes és izgalmas feladatokon keresztül tanuljunk. A harmadik nap kulturális programot szerveztek nekünk a képzők: hajóval ellátogattunk a varázslatos Neptun-barlangba.
A képzések után általában fürödtünk a gyönyörű tengerben, majd hazamentünk, és a forróság után estére általában elmentünk városnéző túrákra. Rengeteget gyalogoltunk, igyekeztük minél jobban megismerni a várost és belekóstolni a könnyed, követlen olasz dolce vitába. 😊 Finomakat ettünk, csodás helyeken jártunk, jó volt látni, hogy az olaszok milyen közvetlenül és barátságosan viselkednek egymással és velünk. Esténként felfedeztük Alghero kulturális életét: az óvárosban egyik nap meghallgattunk egy koncertet, máskor felfedeztük a gyönyörű templomokat, vagy az iparművészeti alkotásokkal ismerkedtünk.
Nagyon tartalmasan telt ez a néhány nap: nemcsak a nyelvi készségeink fejlődtek, hanem örök emlékekkel is gazdagodtunk az út során.