Lindner Zsuzsa – Erasmus továbbképzés Prágában – Innovative Approaches to Teaching

Szerző: | 2023. okt. 29 | Erasmus

2023 augusztusában utaztam Prágába, hogy részt vegyek az Innovative Approaches to Teaching című továbbképzésen. A trénerünk egy indiai származású, de évtizedek óta Prágában élő tanárnő volt, kiváló tanár, türelmes, nyugodt, és kedvesen foglalkozott mindenkivel, aki nem tudott angolul és az IKT készségei sem voltak túl magas szinten. A csoportban 25-en voltunk, öt magyar, két spanyol, öt görög, három török, három francia, egy szlovák, négy román, egy máltai és egy német. Nekem furcsa volt, hogy ismét azt tapasztaltam, hogy 6-7 kolléga egyáltalán nem, vagy csak minimális szinten tudott angolul, ami azért erősen lelassította, néhol megakasztotta a munkát. Többen voltak olyan kollégák is, akik szinte teljesen kezdő IKT készségekkel érkeztek, ez is okozott problémákat. Nagyon színes társaság jött össze, nagyon érdekes volt kulturális szempontból beszélgetni és együtt dolgozni a többiekkel. A magyarok közül ketten a Pitypang Utcai Általános Iskolából érkeztek, ezért megbeszéltük, hogy ha úgy alakul, akkor összedolgozunk a disszemináció során.

A bemutatkozó, ismerkedő játékok után a 21. századi készségekről beszélgettünk, játékokat játszottuk, hogy átérezzük ezek jelentőségét. Délután 3 órás prágai városnézésre mentünk, nagyon jó volt a túra. Másnap a mesterséges intelligenciáról tanultunk, illetve annak használatáról, előnyeiről, hátrányairól, veszélyeiről. Szintén ezen a napon jártuk körül a játékosítás témakörét, nem csak az értékelés szempontjából, hanem az órai motivációra való hatásáról is. Sok időt szenteltünk a „flipped classroom” módszerének kipróbálására, mivel ezzel a módszerrel egyrészt fejleszteni lehet  a tanulók önállóságát, tanulási készségeit, másrészt időt lehet spórolni, harmadrészt az órákat érdekes, játékos feladatokkal lehet kitölteni a tanári magyarázat, vagy a tananyag átadásának más módjai helyett. A formatív értékelésről szintén sokat beszéltünk – miként lehet értékelni a tanulási folyamat közben a tanulók értékelését? A történetmesélés a nyelvórákon elég gyakori, most több módszert tanultunk, melyek segítségével ezt a folyamatot website-ok, applikációk segítségével tehetik meg a gyerekek, ami számukra sokkal motiválóbb. Végezetül a tevékenység alapú és „felfedező” módszerekkel foglalkoztunk, több feladatot is kipróbáltunk, gyakoroltunk.

Nagyon hasznos volt és jó hangulatban telt a kurzus, sok érdekes, hasznos dolgot tanultam. Remélem, hogy fel fogom tudni használni a tanultakat és a saját diákjaim igényei szerint át tudom majd a módszereket alakítani.  Köszönöm a lehetőséget!

Naptár

hétfő
kedd
szerda
csütörtök
péntek
szombat
vasárnap
h
k
s
c
p
s
v
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5