Tájékoztató az alsó tagozatról

Szerző: | 2022. jan. 16 | Aktualitások

KEZDD VELÜNK AZ ISKOLÁT! LEGYÉL NÁLUNK ELSŐS!
– tájékoztató az alsó tagozatról –

„FENYVES ERDŐ KÖZEPÉBEN”

Iskolánk alsó tagozata a nagymúltú Fenyves utcai iskolaépületben található (Fenyves utca 1-3.), melynek padjait nem egy híresség koptatta. Közöttük volt iskolánk névadójának, Szabó Lőrincnek a fia, Lóci is. Az 1-4. évfolyamok megújult iskolaudvaron játszhatnak a zöldövezetben. Az iskolát a Pasaréti út közelsége miatt könnyű megközelíteni, de az épület egy biztonságos, csendes mellékutcában található.

„SOK KICSI SOKRA MEGY”

Az iskolát kezdő alsó tagozatos gyerekek két párhuzamos osztályban tanulnak. A nagy népszerűségnek örvendő A osztály két tanítási nyelvű: játékosan, mégis hatékonyan, heti négy órában ismerkedhetnek az angol nyelvvel a kisdiákok. 1-2. évfolyamon az ének és rajz és technika órákon, 3-4. évfolyamon pedig rajz, technika és természetismeret órákon is bővíthetik angoltudásukat. Aki a B osztályt választja, szintén megismerkedhet az angol nyelvvel, hiszen 1-3. évfolyamon kettő, 4. évfolyamon három órában barátkozhatnak a világnyelvvel. Mindkét osztályban csoportbontásban, angol szaktanítók oktatják az idegen nyelvet, a követelményrendszer és a tantárgyi struktúra évfolyamonként egységes.

 

„LÓCI ÓRIÁS LESZ”

Ki ne szeretné, ha gyermeke kiegyensúlyozott légkörben, életkorának megfelelő feladatokkal, játékosan, mégis komolyan tehetné meg az első lépéseket a sikeres felnőtt élet felé? Célunk, hogy az iskola örömteli és sikerélményekben gazdag legyen minden kisdiák számára. Fontos szerepe van a szeretetnek, a türelemnek, a harmonikus, kiegyensúlyozott, otthonos légkörnek abban, hogy a tanítványaink – akárcsak Lóci Szabó Lőrinc közismert versében – tehetségük szerint „óriásokká” válhassanak.

„KÖNYVVEL KÖNNYEBB”

Sokszor hallhatjuk: a mai gyerekek nem szeretnek olvasni, csak a telefonjukat nyomogatják. Iskolánk termei technikailag jól vannak felszerelve, fontosnak tartjuk a modern eszközök bevonását az oktatásba, de a hagyományos értékeket is továbbadjuk tanulóinknak. Az elsősök hagyományos módon, hangoztató, elemző-összetevő, szótagoló módszerrel tanulnak olvasni. Szépen berendezett, hangulatos és jól felszerelt könyvtár várja az olvasással ismerkedőket iskolai foglalkozások keretében is.


„SZABADIDŐS KIS CSODÁK”

A kisdiákok bizony néha elfáradnak, de a homogén napközis csoportokban, melyek délután 5 óráig működnek, pedagógus segítségével készülhetnek fel a következő napra, így odahaza már nincsen más dolguk, mint gondtalanul együtt lenni a családdal. A napközis tanuláson túl angol, matematika, kézműves szakkör, szivacskézilabda, foci, kosárlabda, vívás, zene-tánc és sakk-kör várja az érdeklődőket.

A szabadidő hasznos eltöltésének, a tehetségek kibontakoztatásának meghatározó területei a szakkörök mellett az iskolai, kerületi, országos versenyeken való szereplések. Az alsós gyerekek jól motiválhatók, szívesen vesznek részt tanulmányi- és sportversenyeken, mi pedig támogatjuk a tehetségek kibontakozását, a kreativitás megszületését, az önfeledt alkotás örömének pillanatait. Az elismerés természetesen sosem marad el: hol oklevelet, jutalmat, hol elismerő szavakat kapnak útravalóul a tanítványaink.

Előfordulhat, hogy valakinek felzárkóztatásra van szüksége ebből vagy abból a kompetenciaterületből. A tanítók és fejlesztőpedagógusok erre is felkészültek: szoros együttműködésben, egyéni foglalkozásokon nyitogatják a szárnypróbálgatók képességeit. Az eredmény az órai teljesítményben, az önbizalomban és a tanuláshoz való viszonyban is megmutatkozik.

 

MIÉRT SZERETEK IDE JÁRNI?”

Néhány felsőst megkérdeztünk, mit szerettek az alsótagozatban. Íme, néhány kedvcsináló válasz:

 „Alsóban az volt a jó, hogy a tanítónénink nagyon odafigyelt ránk. Több napos kirándulásokra mentünk, sőt, szervezett nekünk búcsúbulit is negyedik végén!”

„Az angol énekeket! Még most is néha azokat dúdolom zuhanyzás közben, amiket énekből elsőben tanultunk.”

Nagyon szerettem az udvaron játszani. A tesóméknak még jobb, most, hogy felújították az egész udvart. Jó lenne néha újra kicsinek lenni, és játszani egy kicsit a Fenyvesben.”

„Én szeretek versenyre járni. Sosem felejtem el, amikor angolversenyre mentünk, és első lett a csapatunk. Utána elmentünk fagyizni.”

„A tanítók mindig kedvesek voltak, nem tudom, hogy csinálták. Én néha kiakadnék magunktól, de valahogy mégis minden órán rend lett.”

„Nekem fejlesztésre kellett járnom, de nem bántam, mert akkor csak velem foglalkoztak, játszottunk, szókirakóztunk, volt, hogy átbeszéltük a tananyagot, és hirtelen megértettem a lényeget. Én nem éreztem azt, hogy fejlesztésre járni „ciki” lenne, sosem csúfolt senki ezért, sőt, mikor elmondtam az osztálytársaimnak, hogy mit csináltunk, mindenki jönni akart.”

„Én imádtam az épületet! Olyan otthonos volt. A termünket anyáék, meg a többi szülő festette ki, aztán a dekorációban a tanítónéninek mi segítettünk.”

„Imádtam kicsi lenni! De most, hogy nagy vagyok: nem bánom, hogy kezdek óriássá válni”

 

GYERE TE IS HOZZÁNK, ÉS VÁLJ „ÓRIÁS LÓCIVÁ”!

 

Naptár

<< 2022. május >>
hétkedszecsüpénszovas
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5