Kedves Szülők!
A két tanítási nyelvű képzés lényegesen nagyobb terhelést jelent, ezért mindenképpen érdemes megfontolni, hogy gyermekünk meg tud-e felelni ennek a kihívásnak. Számunkra és a gyermek számára a legfontosabb, hogy a kezdeti motiváció és lelkesedés ne csökkenjen, ne érjék olyan kudarcok, melyek a tanuláshoz való későbbi viszonyulását negatívan befolyásolják.
Ebben a nehéz döntési helyzetben szeretnénk Önöknek segíteni. Játékos délelőtti foglalkozásokat szervezünk azok számára, akik a kéttannyelvű képzésben szeretnének részt venni. Az 3-5 fős, 30 perces csoportfoglalkozások alkalmával játékos feladatokon keresztül ismerheti meg gyermek és szakember egyaránt a leendő kis elsős feladattudatát, koncentrációs képességét, munkatempóját, tájékozódását térben és síkban, mozgáskoordinációját. Azokat az alapkészségeket és képességeket, amelyek a két tannyelvű oktatás által támasztott követelmények kudarcmentes teljesítéséhez elengedhetetlenek.
A játékos délelőtti foglalkozások időpontjai: 2025. március 3., 5., 7. Regisztrálni február 17-től lehet, kizárólag egy alkalomra.
Regisztráció 2025.02.17-tól. REGISZTRÁCIÓ
Az osztályba sorolás – a foglalkozásokat irányító szakmai közösség javaslata alapján – az igazgató jogköre. Előnyt élveznek azok, akiknek a testvére iskolánk tanulója, illetve szülője az iskola dolgozója vagy volt diákja.
Gondolatébresztő a kéttannyelvű osztály választása előtt
A korai nyelvoktatásnak számos előnye van. Többek között a gyermekek sokkal fogékonyabbak az új dolgok iránt, életkori adottságukból adódóan rengeteg játékkal lehet tarkítani a tanórákat, így élvezettel tanulnak, az angol nyelv beépül a mindennapjaikba. Iskolánk nyelvoktatása a természetes nyelvelsajátítás mintájára épül.
Alsó tagozatunk mindkét osztályában az első évfolyamtól kezdve ugyanazok a nyelvtanárok oktatják az angol nyelvet, az általános tantervű osztályokban az 1-3. évfolyamon heti 2 órában, 4. évfolyamtól kezdve heti 3 órában. A két tannyelvű osztályokban a heti 4 nyelvóra mellett néhány tantárgyat célnyelven tanulnak a diákok.
A kéttannyelvű osztályok célja az, hogy a magyar és az angol nyelvi tudást egyidejűleg és kiegyensúlyozottan fejlessze. A tanulók képesek lesznek akár magyar, akár angol nyelven folytatni tanulmányaikat. A magyar és angol kultúrák értékein keresztül neveljük türelemre, megértésre, együttműködésre, nyitottságra, én- és országkép kialakítására diákjainkat.
A kéttannyelvű osztály számos kihívás elé állítja a gyerekeket és szülőket. A végleges választás előtt érdemes elgondolkodni a következő kérdéseken:
- Mennyire bírja a gyermek a terhelést (a többletórák miatt)?
- Idegen környezetben mennyire ijed meg? (Bizonyos tanórák óravezetése angol nyelven zajlik, nem biztos, hogy mindent rögtön érteni fog.)
- Szereti-e a gyermek a kihívásokat vagy szorong tőlük?
- A szociális érettsége megfelelő-e?
- Mennyire magabiztos és önálló?
- Bírja-e a kudarcot?
- Kitartó a gyermek? Vagy rögtön feladja a küzdelmet az első kudarc után?
- Mennyire empatikus és türelmes?
- Képes-e ő és a család a tudás állandó gondozására, a folyamatos tanulásra?
- Az alapképességek mennyire fejlettek?