Kedves Szülők!
A tanév rendjéről szóló 30/2023. (VIII. 22.) BM rendelet alapján a 2024/2025. tanév általános iskola első évfolyamára történő beiratkozás dátuma: 2024. április 18-19. (csütörtök-péntek) 8:00-19:00-ig.
A beiratkozás napját megelőzően kérjük a KRÉTA felületen az adatok online beküldését, mert így az online előzetes jelentkezés hatására a személyes megjelenéskor rendkívül gyors és gördülékeny ügyintézés valósulhat meg.
A felület az alábbi linkre kattintva érhető el: eugyintezes.e-kreta.hu
Az adatok online módon történő beküldésére: 2024. április 19. (péntek) 18:00 óráig, a személyes megjelenés időpontjáig van lehetőségük.
A személyes megjelenés azonban adategyeztetés céljából az online adatküldés mellett is kötelező.
Online jelentkezés:
KRÉTA e-Ügyintézés modulba való belépés
- Ügyfélkapun keresztül történő bejelentkezéssel
- Érvényes KRÉTA belépéssel
(idősebb gyermek esetén kapott KRÉTA gondviselői jogosultsággal)
- Ideiglenes regisztrációval
https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap
Részletes leírás szülők számára az eKréta ügyintézés menetéről
A beiratkozáshoz szüksége lesz:
- gyermeke oktatási azonosítójára (az óvoda adja ki)
- gyermek nevére kiállított személyazonosságot igazoló hatósági igazolványra
- gyermeke lakcímkártyájára (nem kérünk másolatot, csak be kell mutatni)
- gyermeke TAJ kártyájára (nem kérünk másolatot, csak be kell mutatni)
- gyermeke születési anyakönyvi kivonatára (nem kérünk másolatot, csak be kell mutatni)
- a szülők személyi igazolványára
- az SNI/BTM státusszal kapcsolatos szakértői vélemény másolatára – ha a gyermek SNI/BTM státusszal rendelkezik
Kérjük, hogy a beiratkozáshoz hozza magával a KRÉTÁ-ban kitöltött, majd kinyomtatott, és mindkét szülő által aláírt dokumentumot!
A jelentkezési lapot mindkét szülőnek alá kell írnia. Erre akkor is szükség van, ha a szülők elváltak, és a felügyeleti jog kizárólagosan az egyik félnél van. Ha a beíratással kapcsolatban vita van a szülők közt, a Gyámhatósághoz kell fordulni döntésért, de a döntésig a tanulót ideiglenesen a körzetes iskolájába kell beíratni. Elhunyt szülő esetén kérjük a halotti anyakönyvi kivonat bemutatását.
Az elektronikus adatfeltöltés során a következő adatokra lesz szüksége:
- körzetes iskolába jelentkezik vagy nem körzetesbe
- körzetünkbe tartozhat az állandó vagy az ideiglenes lakcím szerint, melyet lakcímkártyával igazolni kell
- felhívjuk azok figyelmét, hogy akiknél az ideiglenes lakcím 3 hónapnál frissebb bejegyzésű, a későbbiekben védőnői igazolást kérhetünk, hogy valóban a megadott címen tartózkodnak életvitelszerűen
- abban az esetben is nyilatkozatot kérünk az életvitelszerű tartózkodással kapcsolatban, ha az ideiglenes tartózkodás ténye még nem jelenik meg a gyermek lakcímkártyáján
- a gyermek személyes adatai
- gyermek oktatási azonosítója (a gyermek óvodája ad tájékoztatást)
- a lakcímkártyával megegyező lakcím
- a gyermek nevére kiállított TAJ szám/kártya
- szülők, törvényes képviselők adatai
- mindkét szülő, törvényes képviselő adatait ki kell tölteni, amennyiben az egyik szülőnek iskolaválasztásra vonatkozóan is kizárólagos felügyeleti joga van, az erről szóló bírósági végzést, kérjük, csatolják
- Kérjük, a kapcsolatfelvétel megkönnyítése érdekében az elektronikus és a telefonos elérhetőségeiket feltétlenül adják meg!
- SNI/BTM, valamint hátrányos helyzet és halmozottan hátrányos helyzet fennállásával kapcsolatos adatok
- az SNI/BTM státusszal kapcsolatos szakértői véleményt az Egyéb csatolt dokumentum/ Új dokumentum csatolása fülre kattintva kérjük feltölteni
- nemzetiséggel összefüggő adatok – iskolánkban ennek a résznek a kitöltésére nincs szükség
A feltöltendő dokumentumokkal kapcsolatban kérésünk, hogy a file-oknak adjanak egyértelmű, jól beazonosítható elnevezést, amely tartalmazza röviden a gyermek nevét és az okmány/nyilatkozat elnevezését (pl. Minta Krisztina személyi igazolványát tartalmazó file elnevezése lehet Minta K_szig.). Ez nagymértékben segíti munkánkat a beiratkozás során keletkező nagy mennyiségű letöltendő állomány rendszerezésekor. Köszönjük segítségüket!
Értesítés a felvételről
A beiratkozást követően a körzetes gyermekeket a választott iskola automatikusan felveszi, a nem körzetes gyermekek esetében legkésőbb 2024. április 26-ig dönt a felvételről, és ezután elektronikus úton küldi ki a döntést. Elutasítás esetén kérhető a határozat papír alapon is.
Az osztályba sorolás ezt követően – a felvételi kérelmek mennyisége alapján, a jogorvoslati időszak figyelembevételével – történik legkésőbb 2024. június 21-ig.
A körzetünkbe tartozó tanulókat – természetesen – felvesszük, körzeten kívüli nebuló felvételéről a beiratkozást követően születik döntés. Éppen ezért kérjük a körzetünkbe tartozó nebulók szüleit, hogy jelezzék számunkra az címen, ha más iskolába kívánják gyermeküket beíratni.
A nem körzetes tanulók felvételének elutasítása esetén a szülő, a köznevelési törvény 37.§ (2)-(3) bekezdése alapján érdeksérelemre hivatkozással nyújthat be kérelmet a kézhezvételtől számított 15 napon belül. A fentiek értelmében az eljárást megindító kérelmet, fellebbezést az iskola főigazgatójának kell benyújtani az elutasítási határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül. A főigazgató javaslatával és a keletkezett iratokkal együtt 8 napon belül megküldi a másodfokon eljáró tankerületi igazgató részére, ha saját hatáskörben döntését változatlanul fenntartja.
A tanköteles tanuló tanulmányainak külföldön történő folytatását – a tanköteles gyermek nyilvántartása céljából – a szülőknek be kell jelenteni a 2011. évi CXC 91.§ (2) szerint az Oktatási Hivatalnak (https://www.oktatas.hu/kozneveles/kulfoldre_tavozas_bejelentese ), vagy, ha a tanuló már hazai iskolába beiratkozott, az iskola igazgatójának és a hivatalnak.
Amennyiben az elektronikus beiratkozás során bármilyen nehézségük adódik, kérjük, forduljanak hozzánk bizalommal az címre írt levéllel!