Kulcsár Andrea – Erasmus továbbképzés Rovinjban – English Language Development for Teachers and Staff

Szerző: | 2023. nov. 6 | Erasmus

Flixbusszal éjjel utaztunk Rovinjba. Azt gondoltam, majd éjjel alszom a buszon, tévedtem, nagyon kényelmetlen volt az ülés. Nem ajánlom senkinek az éjjeli utazást, mert az utána következő napoknak lőttek, annyira fáradt vagy. Maga Rovinj, mint első utam Horvátországba, elvarázsolt. Csodaszép, tiszta, mindenki jófej. A város nagyon kutyabarát. A mi szállásunk egy apartman volt az óvárosban. Tökéletes választás volt, nem volt túl drága, pici, tiszta, klimatizált és minden sétával elérhető távolságban. Maga a kurzus nagyon jó volt, bár az egy hét picit rövid, még egy hét jó lett volna, de sokat tanultam. A tanfolyamon sokat beszéltünk angolul, írtunk, olvastunk. A tanár horvát nemzetiségű volt, lehetett tőle sokat kérdezni a városról, éttermekről. Nagyon fiatal, kedves és barátságos volt és szakmailag is felkészült. Az angol órák dinamikusak voltak, nagy anyagrészt vettünk át, de aki erősebb volt, ő is tudott fejlődni, a kezdővel együtt. Én a jobbak közt voltam, az erős passzív angol tudásom miatt. A szünetekben az angol tanárnővel sokat beszélgettünk a helyi érdekességekkel kapcsolatban. Az egész csapattal jó kapcsolatba kerültem, remélem, még újra találkozunk. Az egy hét alatt sokat fejlődött az angol nyelv ismeretem. Nagyon hasznos így angolt tanulni, idegen nyelvű tanártól, aki magyarul nem tud. Ha valamit nem értünk, akkor is angolul írja körül.
A tanfolyamon vegyesen voltunk, több városból és országból is érkeztek kollégák. Mindenki nagyon barátságos, kedves és segítőkész volt.  A kurzus mellett volt lehetőség még befizetni delfinnézésre és környező városok meglátogatására is. Az éttermi kínálat gluténmentesen gyerekcipőben jár, pláne, ha vegetáriánus vagy, de azért egyszer ettem én is étteremben. Maga a tengerpart is különleges, sziklás. Lehet ugrálni. Én kifejezetten élveztem, hogy sziklás és nem homokos a part. Vittem búvárszemüveget, mivel most úsztam először tengerben, órákat töltöttem el a halak nézegetésével. Nagyon sok szép halat láttam. Horvátország csodálatos. Mindenkinek ajánlom. Nagyon hálás vagyok, hogy részt vehettem ezen a kurzuson. Egy csoportképet betettem. Középen piros pólóban Diana, ő volt az angol tanárunk.