Kedves Szülők!
A tanév rendjéről szóló 22/2022. (VII. 29.) BM rendelet alapján 8.§-a értelmében a 2023/2024. tanév általános iskola első évfolyamára történő beiratkozás dátuma: 2023. április 20-21. (csütörtök-péntek).
A beiratkozás napját megelőzően javasoljuk a KRÉTA felületen az adatok online beküldését, mert így az online előzetes jelentkezés hatására a személyes megjelenéskor rendkívül gyors és gördülékeny ügyintézés valósulhat meg.
A felület az alábbi linkre kattintva érhető el: eugyintezes.e-kreta.hu
Az adatok online módon történő beküldési lehetőségének ideje: 2023. április 5. (szerda) 0:00 – 2023. április 21. (péntek) 12:00
A személyes megjelenés azonban adategyeztetés céljából az online adatküldés mellett is kötelező.
A beiratkozáshoz szüksége lesz:
- gyermeke oktatási azonosítójára (az óvoda adja ki)
- gyermeke lakcímkártyájára (nem kérünk másolatot, csak be kell mutatni)
- gyermeke születési anyakönyvi kivonatára (nem kérünk másolatot, csak be kell mutatni)
- a szülők személyi igazolványa
Kérjük, hogy a beiratkozáshoz hozza magával az alábbi kitöltött, aláírt dokumentumokat:
- Jelentkezési lap (letöltés itt) – a jelentkezési lapot mindkét szülőnek alá kell írnia
- Az etika, valamint a hit- és erkölcstan tantárgy közötti választásról, a hit és erkölcstan választása esetén az egyház megnevezésével (letöltés itt)
- Hozzájáruló nyilatkozat az ügyintézéshaz szükséges email cím megadásához (letöltés itt)
- Nyilatkozat ingyenes vagy kedvezményes intézményi gyermekétkeztetés igénybevételéhez kedvezményre jogosultság esetén (letöltés itt)
- az SNI/BTM státusszal kapcsolatos szakértői vélemény másolata – ha a gyermek SNI/BTM státusszal rendelkezik
A jelentkezési lapot mindkét szülőnek alá kell írnia. Erre akkor is szükség van, ha a szülők elváltak, és a felügyeleti jog kizárólagosan az egyik félnél van.
Ha a beíratással kapcsolatban vita van a szülők közt, a Gyámhatósághoz kell fordulni döntésért, de a döntésig a tanulót ideiglenesen a körzetes iskolájába kell beíratni. Elhunyt szülő esetén kérjük a halotti anyakönyvi kivonat bemutatását.
Az elektronikus adatfeltöltés során a következő adatokra lesz szüksége:
- Körzetes iskolába jelentkezik vagy nem körzetesbe
- körzetünkbe tartozhat az állandó vagy az ideiglenes lakcím szerint, melyet lakcímkártyával igazolni kell
- felhívjuk azok figyelmét, hogy akiknél az ideiglenes lakcím 3 hónapnál frissebb bejegyzésű, a megváltozott jogszabályok szerint a későbbiekben védőnői igazolás kell arról, hogy valóban a megadott címen tartózkodnak életvitelszerűen. Jelenleg egy nyilatkozatot kérünk erre vonatkozóan.
- abban az esetben is nyilatkozatot kérünk az életvitelszerű tartózkodással kapcsolatban, ha az ideiglenes tartózkodás ténye még nem jelenik meg a gyermek lakcímkártyáján
- A gyermek személyes adatai
- itt hívjuk fel a figyelmet, hogy – amint azt már korábban is jeleztük – szükség van a gyermek oktatási azonosítójára (a gyermek óvodája ad tájékoztatást)
- a lakcímkártyával megegyező lakcím
- a gyermek nevére kiállított TAJ szám/kártya
- Szülők, törvényes képviselők adatai
- mindkét szülő, törvényes képviselő adatait ki kell tölteni. Amennyiben az egyik szülőnek iskolaválasztásra vonatkozóan is kizárólagos felügyeleti joga van, az erről szóló bírósági végzést, kérjük, csatolják!
- kérjük a kapcsolatfelvétel megkönnyítése érdekében az elektronikus és a telefonos elérhetőségeiket feltétlenül adják meg!
- A gyermek óvodájának adatai
- az óvoda nevén és címén kívül szükség lesz az óvoda OM azonosítójára, mely hatjegyű szám az óvoda honlapján valószínűleg megtalálható
- külföldi óvoda esetében elegendő azt megjelölni, hogy külföldi óvodába járt a gyermek
- SNI/BTM, valamint hátrányos helyzet és halmozottan hátrányos helyzet fennállásával kapcsolatos adatok
- az SNI/BTM státusszal kapcsolatos szakértői véleményt az Egyéb csatolt dokumentum/ Új dokumentum csatolása fülre kattintva kérjük feltölteni
- Nemzetiséggel összefüggő adatok
- iskolánkban ennek a résznek a kitöltésére nincs szükség
A feltöltendő dokumentumokkal kapcsolatban kérésünk, hogy a file-oknak adjanak egyértelmű, jól beazonosítható elnevezést, amely tartalmazza röviden a gyermek nevét és az okmány/nyilatkozat elnevezését (pl. Minta Krisztina személyi igazolványát tartalmazó file elnevezése lehet Minta K_szig.). Ez nagymértékben segíti munkánkat a beiratkozás során keletkező nagy mennyiségű letöltendő állomány rendszerezésekor. Köszönjük segítségüket!
Értesítés a felvételről
A beiratkozást követően a körzetes gyermekeket a választott iskola automatikusan felveszi, a nem körzetes gyermekek esetében legkésőbb 2023. április 29-ig dönt a felvételről, és ezután küldi ki a döntést.
Iskolánk két osztály indítását tervezi, a körzetünkbe tartozó tanulókat – természetesen – felvesszük, körzeten kívüli nebuló felvételére vélhetően nem lesz lehetőségünk. Éppen ezért kérjük a körzetünkbe tartozó nebulók szüleit, hogy jelezzék számunkra az címen, ha más iskolába kívánják gyermeküket beíratni.
A nem körzetes tanulók felvételének elutasítása esetén a szülő, a köznevelési törvény 37.§ (2)-(3) bekezdése alapján érdeksérelemre hivatkozással nyújthat be kérelmet a kézhezvételtől számított 15 napon belül. A fentiek értelmében az eljárást megindító kérelmet, fellebezést az intézményvezetőnek kell benyújtani az elutasítási határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül. Az intézményvezető javaslatával és a keletkezett iratokkal együtt 8 napon belül megküldi a másodfokon eljáró tankerületi igazgató részére, ha saját hatáskörben döntését változatlanul fenntartja.
A tanköteles tanuló tanulmányainak külföldön történő folytatását – a tanköteles gyermek nyilvántartása céljából – a szülőknek be kell jelenteni a 2011. évi CXC 91.§ (2) szerint az Oktatási Hivatalnak, vagy, ha a tanuló már hazai iskolába beiratkozott, az iskola igazgatójának és a hivatalnak.
Amennyiben az elektronikus beiratkozás során bármilyen nehézségük adódik, kérjük, forduljanak hozzánk bizalommal az címre írt levéllel!