Nagy örömömre szolgált, hogy a nyári időszakban is találtam vezetőknek szóló képzést, ráadásul olyan témában, ami igazán érdekelt, s melynek megvalósítására évek óta törekszem. Alaposan elolvastam a képzés anyagát, felfrissítettem korábbi ismereteimet a témával kapcsolatban. A képzésre helyettesemmel együtt jelentkeztem, aki angol szakos tanár, kiválóan tud angolul, s a képzés előtt egyeztettünk azzal kapcsolatban, hogy milyen kérdésekre szeretnénk választ kapni a kurzus során. A képzésre az ismeretek felfrissítése mellett nyelvileg is készültem, a Kréta hozzáféréssel ingyenesen elérhető Xeropan mobilapplikáció segítségével igyekeztem fejleszteni, felfrissíteni angol nyelvtudásom.
Az átalakító vezetés egyre nagyobb népszerűségre tett szert az elmúlt években, mivel hangsúlyt fektet a követők inspirálására és felhatalmazására, kiaknázza a rendelkezésre álló lehetőségeket, hogy pozitív változást idézzen elő.
A kurzus feltárja az átalakító vezetés elméletét és gyakorlatát, valamint az összetartóbb iskolai közösségek kialakításában betöltött szerepét.
Megismerteti az átalakító vezetés kulcsfontosságú elveit és jellemzőit, hogy hogyan érdemes alakítani a jövőképet, hogyan lehet hatékonyan kommunikálni azt, valamint hogy hogyan lehet a követőket ösztönözni arra, hogy vállaljanak felelősséget a fejlesztés érdekében.
Az erőszakmentes kommunikáció gyakorlásán keresztül fejlődik az érzelmi intelligencia és az aktív hallgatás képessége.
A kurzus során teljesültek az általam elvártak. Nemcsak az átalakító vezetés elméletébe kaptunk betekintést, hanem annak gyakorlati alkalmazására is konkrét ötleteket kaptunk, illetve fogalmaztunk meg. Meghatároztuk, hogy melyik vezetési stílus áll legközelebb hozzánk, melyikből szeretnénk több elemet alkalmazni. Végigvettük iskolánk erősségeit, végiggondoltuk, hogy mindezeket tudatosan és transzparensen kommunikáljuk-e. Különböző játékos gyakorlatokon keresztül beazonosítottuk az általunk vezetett közösség főbb jellemzőit, fejlesztendő pontjait. S végül konkrét stratégiát fogalmaztunk meg egyrészt önmagunk fejlesztésével kapcsolatban, másrészt arra vonatkozóan, hogy milyen lépésekkel tudnánk elérni a dolgozók/követők erősebb elkötelezettségét, felelősségvállalását, motivációját. Jó ötletnek bizonyult, hogy helyettesemmel együtt mentünk erre a kurzusra, így a jövőre vonatkozó konkrét tervekkel és elképzelésekkel tértünk haza a kurzusról.