Újra Folkestone-ban jártunk

Szerző: | 2019. ápr. 9 | Aktualitások

Bohn Simon, 10.a osztályos diákunk élménybeszámolója:

2019. március 18-a és 24-e között utaztunk Angliába az UNESCO világörökségi helyszínekkel kapcsolatos projektünk kapcsán az ERASMUS+ KA2 program keretében. Ez már a második kiutazó turnus volt ebben a tanévben.

Hétfőn érkeztünk meg a londoni South End reptérre, majd a folkestone-i Wycliffe szállodába. Berendezkedés után megismerkedtünk a diákokkal és Earlscliffe épületeivel. Este itt vacsoráztunk és a common roomban töltöttük el a nap hátralévő részét beszélgetéssel, biliárdozással és pingpongozással.

Kedden elvonatoztunk a londoni Kew Gardens botanikus kertbe, ahol egy órán át csodáltuk a különböző egzotikus növényeiket. Onnan metróval utaztunk tovább Londonba, megnéztük a St. Paul katedrálist, átsétáltunk a millenniumi hídon a Tate Modern galériához, felmentünk a tetejére és madártávlatból láthattuk a lélegzetelállító Londont. Visszafelé elsétáltunk a híres Globe Színház mellett, majd visszautaztunk Folkestone-ba.

Szerdán is Londonba mentünk, ezúttal megnéztük a Westminster Apátságot, ami az Egyesült Királyság koronázási temploma, és az ország leghíresebb tudósainak, költőinek, íróinak és uralkodóinak nyughelye. Elsétáltunk a Trafalgar térre Nelson admirális szobrához, meglátogattuk a Buckingham Palotát, utána sétáltunk a Green Parkban, majd vásárolgattunk a Covent Garden-nél. Aznap Londonban vacsoráztunk egy Maple Leaf nevű pub-ban, majd hazavonatoztunk a St Pancras állomásról.

Csütörtökön busszal vittek minket a legendás Stonehenge-hez (ami személyes véleményem szerint az egyik legjobban megszervezett UNESCO világörökségi helyszín), és utána továbbutaztunk Salisburybe. Ott elmentünk a város katedrálisába, ahol alkalmunk nyílt megtekinteni az 1215-ben kelt Magna Charta legjobb állapotban fennmaradt példányát, utána ebédeltünk és sétálgattunk Salisburyben.

A pénteket az Earlscliffe iskolában töltöttük, megismertük a tanítási rendszert és beültünk néhány tanórára. Utána az ottani diákok körbevezettek Folkestone-ban, amiért nagyon hálásak vagyunk.

Szombaton tanúsítványt kaptunk a program sikeres teljesítéséről Tim Fish igazgató úrtól, utána busszal utaztunk Canterbury-be. Ott megnéztük a katedrálist, ami az Anglikán egyház egyik érseki székhelye, és a Canterbury érsek lakhelye. Itt halt meg imádkozás közben Thomas Beckett püspök összeesküvők keze által. Ezután gyalog fedeztük fel a várost.

Másnap reggel még egy utolsó alkalommal lementünk a Folkstone-i kikötőbe, majd a szállodában reggeliztünk és délben indultunk haza a Gatwick reptérről.

Ez alatt az egy hét alatt sokat tanultunk Angliáról és az Earscliffe iskoláról, és habár az első utazás Londonba kissé zsúfolt volt, bátran mondhatom, hogy ez volt az év legélvezetesebb élménye számomra és a többiek számára is. Ezért nagy köszönettel tartozunk a tanároknak, akik nélkül az egész nem jöhetett volna létre, és a diákoknak, akik hatalmas vendégszeretettel fogadtak minket és vezettek körbe a városokban.